
Co je to vlastně ten marketingový e-mail?
V tomto příspěvku Vám popíšeme k čemu a co je marketingový e-mail
Co je marketingový e-mail? Na rozdíl od transakčních e-mailů, které se spouštějí a odesílají automaticky, když zákazník dokončí akci (objednávku), jsou marketingové e-maily načasovány a strategicky zasílány na Váš seznamu e-mailů.
Zatímco transakční e-maily jsou naprosto nezbytné pro sdělování důležitých informací zákazníkům o jejich objednávkách a účtech, marketingové e-maily jsou pravý opak. Váš obchod by bez nich stále fungoval. Ale jen fungoval…
Příklady marketingových e-mailů zahrnují:
- Uvítací e-maily
- E-maily o opuštěném košíku
- E-maily s doporučením produktů
- Informační
- Narozeninové e-maily
- Upsells a cross-sells
- atd……
Marketingové e-maily by se daly popsat jako „třešnička na dortu“. Umožňují vám budovat vztah se svými zákazníky. Umožňují vám přivítat nové nakupující ve vašem obchodě, připomenout zákazníkům, že něco nechali v košíku, a inzerovat výprodeje a speciální nabídky.
Abyste mohli posílat marketingové e-maily, budete potřebovat nějaký emailový nástroj. ( SmartEmailing, Ecomail, Mailchimp )
Proč potřebujete marketingové e-maily
Ať jsou statistiky jakékoli, existují pouze výhody přijetí e-mailové marketingové strategie pro váš obchod.
Proč e-mail funguje? Protože ho lidé preferují a využívají více než jakoukoli jinou formu komunikace. Nevím jak vy, ale já mám svůj e-mail vždy otevřený v záložce prohlížeče. To samé nemohu říct pro Facebook, Twitter nebo Instagram a nepamatuji si, že bych dnes klikal na nějakou reklamu. Ale otevřel jsem každý e-mail, který mi přistál ve schránce.
Zjistilo se, že 72 % lidí dává přednost tomu, aby s nimi společnosti komunikovaly prostřednictvím e-mailu, ve srovnání s pouhými 17 % na sociálních sítích.
Faktem je, že e-mail je flexibilním a téměř univerzálním komunikačním médiem. Není řízena žádnou velkou korporací. Je to přímé a snadné použití a zůstává základem udržování kontaktu – každý má e-mailovou adresu.