Multipoint

Máte potíže napsat první větu nového příspěvku na blogu?

V tomto příspěvku Vám poradím jak se netrápit s první větou

Máte potíže napsat první větu nového příspěvku na blogu? já určitě ano. Často snadno napíšu celý článek a pak se hodiny trápím nad první větou. Napsat jednoduchý úvodní řádek může být neuvěřitelně obtížné.

V tomto příspěvku prozkoumáme několik užitečných strategií, jak dostat první větu na papír.

Nechte to jednoduché

Jako spisovatelé máme tendenci příliš přemýšlet a příliš komplikovat velmi jednoduché úkoly. Nějakým způsobem lze psát stránky s vynikajícím obsahem a přitom bojovat s jedinou větou.

Když máte pochybnosti, prostě to udělejte. Napište si první větu, kteroukoli první větu – nebuďte posedlí tím, aby to bylo dokonalé. Vždy se můžete (a měli byste) vrátit a později ji upravit.

Položit otázku

Otázky jsou vždy dobré – nemůžeme si pomoci a chceme na ně odpovídat. Když větu zarámujete do otázky, okamžitě upoutává pozornost (jako první věta tohoto článku.)

Nejlepší otázky jsou osobní otázky:

  • Věděli jste …?
  • Slyšeli jste …?
  • Jak se cítíš …?

Snažte se vyhnout příliš jednoduchým nebo otevřeným otázkám. Pamatujte, že cílem je přimět čtenáře, aby hledali odpověď.

Podělte se o statistiku nebo odborný názor

Statistiky, grafy, výzkumné studie, odborné názory a další podrobné informace jsou vždy solidním výchozím bodem. Existují ve vašem oboru nějaké překvapivé nebo šokující statistiky, které odporují běžnému vnímání? Co na to říkají lídři v oboru?

Dejte si však pozor, aby to neznělo příliš vědecky. Například tato věta, i když je informativní, je prostě nudná:

Podle nové studie 76,33 % spisovatelů uvádí, že mají potíže s generováním počátečních vět pro svá díla.

Je příliš konkrétní a příliš popisná. Místo toho použijte širší a emocionálně působivější slovník:

Nedělej si starosti. Dokonce i úspěšní spisovatelé jako Stephen King tráví „měsíce a dokonce roky psaním úvodních vět“.

Tím, že statistiku nastavíte jako problém , který mají vaši čtenáři, můžete sami sebe (nebo svůj blogový příspěvek) nastavit jako řešení. Před použitím si statistiky vždy ověřte!

Použijte nabídku

Stále se snažíte najít dobrou první větu? Jako poslední možnost zkuste nabídku. Citace jsou snadný, i když zdrcující způsob, jak zahájit blogový příspěvek (pravděpodobně až příliš snadný, ve skutečnosti.) Obtížné je vybrat relevantní nabídku – výběr náhodné nabídky může velmi snadno vypadat líně.

Pro maximální dopad zkuste vybrat citát od někoho, koho vaši čtenáři znají. Vzdělávací citát je daleko směrodatnější, když pochází z respektovaného zdroje.

Začněte od konce, styl AP

Je ironií, že dobrý způsob, jak začít článek, je jeho závěr. Toto je standardní praxe ve světě žurnalistiky. Vzhledem k tomu, že značná část vašich čtenářů článek ve skutečnosti nikdy nedokončí, je někdy nejlepší dát na první místo ty nejrelevantnější informace.

V praxi to může být citát, užitečná rada, odkaz na užitečný zdroj nebo dokonce jednoduchá věta, která odpovídá na: Kdo? Co? Když? Kde? Proč?

Cítíte inspiraci napsat tu první větu? Dostaňte se k tomu!

Odebírejte náš newsletter

Zasíláme jednou týdně skvělé tipy ze světa emailového marketingu